Předáním stavby dnes skončila rekonstrukce mostu v Teplé. Most se podařilo opravit díky dotaci z Regionálního operačního programu Severozápad a příspěvku Karlovarského kraje. Slavnostního aktu se zúčastnil hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný a jeho náměstek Petr Navrátil.
Oprava mostu ev. č. 210-004 byla součástí projektu „Odstraňování slabých míst na silniční síti Karlovarského kraje“. Hlavním přínosem této akce bylo odstranění bodové závady, zlepšení stavebního stavu mostu a zvýšení jeho nosnosti.
„Celkové náklady stavby činí zhruba 6,2 milionu korun. 85% nákladů, tj. 5,3 milionu korun, bude pokryto z dotace Evropské unie a zbylé náklady ve výši 0,9 milionu korun uhradí Karlovarský kraj. Věřím, že most bude dobře sloužit všem obyvatelům Teplé,“ uvedl hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný.
Stavba, kterou zajišťovala firma M-Silnice a.s., probíhala od července do října tohoto roku. Akce byla realizována za úplné uzavírky provozu. Objízdná trasa byla vedena po silnicích III. třídy a po místní komunikaci, která je ve správě města Teplá.
V rámci stavebních prací došlo k demolici stávající nosné konstrukce a k montáži nové železobetonové monolitické nosné konstrukce. Zároveň byla také upravena komunikace a na mostě bylo osazeno ocelové zábradlí a svodidlo. Nutná byla také sanace spodní stavby, která musela probíhat za snížené hladiny přilehlého rybníka. Z tohoto důvodu byly práce koordinovány s rybáři a s vodohospodářským dozorem. Vzhledem k umístění mostu v bezprostřední blízkosti historického areálu kláštera Teplá byl na stavbě prováděn i archeologický dohled.
„Celkové náklady stavby činí zhruba 6,2 milionu korun. 85% nákladů, tj. 5,3 milionu korun, bude pokryto z dotace Evropské unie a zbylé náklady ve výši 0,9 milionu korun uhradí Karlovarský kraj. Věřím, že most bude dobře sloužit všem obyvatelům Teplé,“ uvedl hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný.
Stavba, kterou zajišťovala firma M-Silnice a.s., probíhala od července do října tohoto roku. Akce byla realizována za úplné uzavírky provozu. Objízdná trasa byla vedena po silnicích III. třídy a po místní komunikaci, která je ve správě města Teplá.
V rámci stavebních prací došlo k demolici stávající nosné konstrukce a k montáži nové železobetonové monolitické nosné konstrukce. Zároveň byla také upravena komunikace a na mostě bylo osazeno ocelové zábradlí a svodidlo. Nutná byla také sanace spodní stavby, která musela probíhat za snížené hladiny přilehlého rybníka. Z tohoto důvodu byly práce koordinovány s rybáři a s vodohospodářským dozorem. Vzhledem k umístění mostu v bezprostřední blízkosti historického areálu kláštera Teplá byl na stavbě prováděn i archeologický dohled.
Za stránku zodpovídá
Mgr. Veronika Svobodová
Datum aktualizace