Na jedné straně protestům proti zdražování dálničních kuponů rozumím, země se potýká s hospodářskou recesí a každá zmínka o zdražení čehokoliv zní lidem jako špatný vtip. Nehledě na nevalnou kvalitu našich dálnic. Na druhé straně si uvědomuji, že peníze z dálničních kuponů jdou Státnímu fondu dopravní infrastruktury a z těchto financí se pak hradí výstavba dálniční sítě. Je tomu tak například v případě rychlostní silnice R6, kterou stát staví (a jak to vypadá, ještě dlouho stavět bude) v našem kraji.
Pokud ale vláda zdražení odůvodňuje rozrůstající se sítí dálnic, pak by se taky měla zamyslet nad tím, zda nejsou zdražováním dálničních kuponů diskriminovány kraje, kde buď dálnice nejsou nebo mají jen pár kilometrů. Do těchto regionů přece dosud státní peníze na dálnice nešly nebo jen malé množství. Proč by tedy měli naši řidiči platit čím dál víc? Kde mají záruku, že se za státní peníze postaví dálnice i v jejich kraji? Navrhuji proto diferencovat mezi regiony a vytvořit nový systém hrazení dálničních poplatků podle počtu dálničních kilometrů v jednotlivých krajích. Platit v plné výši jsme ochotni bez výhrad až tehdy, když bude mít Karlovarský kraj funkční a dostavěnou silnici R6 v plánované trase Cheb - Praha.
Hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný
Zdražení dálničních známek - ano, ale pro každý kraj jinak - reakce hejtmana Josefa Novotného
Jako hejtman kraje, který nemá v současnosti jediný kilometr dálnic, musím reagovat na vládou schválené zdražení dálničních kuponu na příští rok včetně měsíčních známek. Návrh ministerstva dopravy schválila vláda až nečekaně rychle, o to bouřlivější jsou reakce veřejnosti.
Za stránku zodpovídá
Mgr. Jana Pavlíková
Datum aktualizace