První část západního obchvatu Sokolova se dnes otevřela řidičům. Nová silnice dlouhá 1, 1 kilometru odkloní tranzitní dopravu z centra a uleví přetíženým okolním ulicím. Dokončena je i druhá část, která zahrnuje obchvat Svatavy.
„Náročná stavba první části obchvatu trvala tři a půl roku, dokončený úsek stál 163 milionů korun. Pro ministerstvo financí, které bylo investorem, akci připravila Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje. Ta také zajišťovala autorský a technický dozor,“ řekl hejtman Martin Havel.
Dokončená I. etapa obchvatu začíná novou okružní křižovatkou u gymnázia a prochází mezi výsypkou a klášterem k řece Ohři, přes kterou byl postaven třípolový most o délce 160 metrů. Trasa dále pokračuje skrz lesopark Jižní lom a napojuje se na stávající silnici Sokolov – Citice. Propojení cest v lesoparku umožňují podchody v náspu obchvatu. Součástí stavby bylo i větší množství přeložek inženýrských sítí. A to včetně přeložky parovodu, jehož jedna část je nyní už uložena do země a další část vede po samostatné lávce přes Ohři.
„Díky obchvatu se v centru Sokolova zmírní problémy s hlukem, emisemi a výrazně se zlepší bezpečnost dopravy. Nová trasa také po dokončení všech tří částí zajistí přístup k revitalizovanému bývalému lomu Medard-Libík, jehož napouštěním vzniká rekreační jezero,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Pánik.
Stavbu hradilo Ministerstvo financí ČR z Programu řešení ekologických škod vzniklých před privatizací hnědouhelných těžebních společností v Ústeckém a Karlovarském kraji. V zadávacím řízení bylo jako dodavatel vybráno sdružení firem Vodohospodářské stavby Teplice a IBL CZ Teplice.
Na I. etapu stavby západního obchvatu navazuje II. část, která je dokončována ve stejném termínu a zahrnuje především obchvat sousedního městyse Svatava. Poslední III. etapa obě stavby propojí mostní estakádou přes řeku Svatavu, kolejiště a silnici III/21029 na Citice. Stavba této závěrečné části obchvatu už byla v září letošního roku zahájena a potrvá do jara 2018.
Dokončená I. etapa obchvatu začíná novou okružní křižovatkou u gymnázia a prochází mezi výsypkou a klášterem k řece Ohři, přes kterou byl postaven třípolový most o délce 160 metrů. Trasa dále pokračuje skrz lesopark Jižní lom a napojuje se na stávající silnici Sokolov – Citice. Propojení cest v lesoparku umožňují podchody v náspu obchvatu. Součástí stavby bylo i větší množství přeložek inženýrských sítí. A to včetně přeložky parovodu, jehož jedna část je nyní už uložena do země a další část vede po samostatné lávce přes Ohři.
„Díky obchvatu se v centru Sokolova zmírní problémy s hlukem, emisemi a výrazně se zlepší bezpečnost dopravy. Nová trasa také po dokončení všech tří částí zajistí přístup k revitalizovanému bývalému lomu Medard-Libík, jehož napouštěním vzniká rekreační jezero,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Pánik.
Stavbu hradilo Ministerstvo financí ČR z Programu řešení ekologických škod vzniklých před privatizací hnědouhelných těžebních společností v Ústeckém a Karlovarském kraji. V zadávacím řízení bylo jako dodavatel vybráno sdružení firem Vodohospodářské stavby Teplice a IBL CZ Teplice.
Na I. etapu stavby západního obchvatu navazuje II. část, která je dokončována ve stejném termínu a zahrnuje především obchvat sousedního městyse Svatava. Poslední III. etapa obě stavby propojí mostní estakádou přes řeku Svatavu, kolejiště a silnici III/21029 na Citice. Stavba této závěrečné části obchvatu už byla v září letošního roku zahájena a potrvá do jara 2018.
Za stránku zodpovídá
Mgr. Jana Pavlíková
Datum aktualizace