Pokud bude schválen, znamenalo by to navýšení asi o 1,2 procenta. Zásadní změny v počtu linek nebo spojů se nechystají.
Společnostem zajišťujícím drážní dopravu má kraj v příštím roce uhradit za prokázané ztráty kolem 191,5 milionu korun a další čtyři miliony korun za slevy na žákovském jízdném. Týká se to zejména Českých drah a v omezené míře společnosti Viamont. "U drah, s nimiž máme dlouhodobou smlouvu, půjde pouze o zvýšení související s růstem inflace. To by mělo představovat něco kolem dvou procent," poznamenal náměstek hejtmana Petr Navrátil.
Pro autobusové dopravce navrhuje kraj na příští rok 126,5 milionu korun a dalších devět milionů korun na žákovské jízdné. V tomto případě ale částka nemusí být definitivní, protože kraj s dopravci uzavírá krátkodobé smlouvy na každý rok a o penězích s nimi poté vyjednává. Podle Navrátila trvaly dohady o dotacích na letošek skoro čtyři měsíce. "Částka pro autobusy je skoro stejná, jako byla letos," konstatoval.
Pokud jde o změny ve spojích a linkách, nejsou podle Navrátila zásadní. Kraj vycházel i z požadavků měst a obcí na úpravy jízdních řádů. Některým vyhověl, jiné zamítl. Změn se dočkají například cestující na autobusové lince mezi Bochovem a Toužimí, kde kraj vyslyšel požadavky radnice na korekce v jízdním řádu. Stejně tak uspěly Boží Dar či Lázně Kynžvart. "Nevyhověli jsme některým žádostem na zavedení večerních či víkendových spojů, která by byly velmi málo obsazené a vysoce ztrátové," dodal Navrátil.
Kraj se zabýval i návrhem firmy RegioJet, jíž vlastní společnost Student Agency podnikatele Radima Jančury. Předložila kraji nabídku na provozování regionální železnice mezi Chebem a Luby u Chebu. Podle Navrátila si nechal kraj vypracovat podrobný materiál a posouzení nabídky. Definitivně ale zatím nerozhodl.
(ČTK)