Ohodnocen byl především za úspěšnou spolupráci při organizaci press a fam-tripů a speciálně za využívání nových inovačních možností při prezentaci v Německu. „Cena mě těší o to víc, že Německo je náš silný a tradiční partner, kromě toho není jednoduché uspět v konkurenci atraktivní nabídky ostatních regionů,“ uvedl hejtman Josef Novotný, který diplom a porcelánového medvěda v českých národních barvách v Berlíně osobně převzal.
Ocenění předávalo německé zastoupení agentury CzechTourism před více než stovkou hostů z řad cestovních kanceláří, novinářů, představitelů českých regionů, měst, lázní a hotelů. Ceny se rozdělovaly ve dvanácti kategoriích – například pro nejlepšího partnera – lázeňskou společnost za aktivní propagaci českého lázeňství na německém trhu nebo v kategorii týkající se hotelů v ČR. Slavnostní ceremoniál se konal již počtvrté a stává se významnou součástí české prezentace na veletrhu cestovního ruchu ITB Berlín.