Pokud ze studie vyplyne, že je dopravní intenzita nízká, bude se dále zvažovat pouze rekonstrukce průtahu Bad Brambachem. Další možností je nová trasa a případné napojení na B92. Analýza by však také měla řešit silniční napojení Bad Brambach – Aš. “Prověříme možnost financování společné dopravní studie z Cíle 3 nebo v rámci projektu Clara II,“ uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil s tím, že v budoucnu by se obyvatelé z Plesenska mohli bez problémů dostat do Bad Brambachu, Aše a dále na Selb.
Práce na projektu přeshraničního propojení Plesné s Bad Brambachem začaly v roce 2006. „Dosud byla dokončena technická studie, dokumentace pro územní řízení a posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Nová trasa silnice si vyžádá změnu územního plánu města Plesná,“ vysvětlil Navrátil. Pro rychlou realizaci projektu hovoří fakt, že součástí projektu jsou i protipovodňová opatření okolo náměstí v Plesné, ale i oživení regionu. „Jde nám nejen o silniční propojení ale i o obnovení historických vazeb mezi Plesnou a Bad Brambachem. Ruku v ruce s tím jde obnova cyklostezek a cestovního ruchu,“poznamenal starosta Plesné Petr Schaller.
Již dříve zvažoval kraj společně se zástupci německé strany napojení silnice na průtah Bad Brambachu. Tato varianta však ustoupila do pozadí, protože Bad Brambach má statut lázeňského města, ulice jsou úzké bez možnosti zřízení odpovídajících chodníků a na trase se nachází škola. Z těchto důvodů zřejmě dojde k přímému napojení na německou B92. Pak by nové silniční spojení nevyžadovalo žádná omezení. „Nové spojení je projektováno především jako turistické spojení pro osobní dopravu, ale legislativně nepůjde pravděpodobně tento úsek omezit ani pro dopravu nákladní,“ potvrdil riziko Navrátil.
Karlovarský kraj společně s německou stranou rovněž vytipuje další možné společné projekty, na které by bylo možno získat dotaci z přeshraničního programu Cíl 3