Domů Aktuality V Kyselce začne opět sloužit vlečka

V Kyselce začne opět sloužit vlečka

Společnost Karlovarské minerální vody, a.s. (KMV) přesune dopravu významné části své produkce na železnici. Umožní to zprovoznění vlečky na trati Kyselka - Vojkovice nad Ohří.

Ve čtvrtek 10. května byly za účasti hejtmana Karlovarského kraje Josefa Novotného a náměstka hejtmana pro dopravu Petra Navrátila zahájeny práce na rekonstrukci železniční vlečky na trase Kyselka – Vojkovice nad Ohří. Její zprovoznění umožní přesunout významnou část produkce KMV na železnici.

Po kolejích bude nyní KMV obsluhovat zákazníky na Moravě. „Na koleje přesuneme postupně až třetinu naší produkce. Rozhodnutí je součástí dlouhodobé strategie společnosti, v níž klademe značný důraz na ekologické chování. Díky tomuto přístupu je Mattoni první eko-efektivní vodou na domácím trhu dle certifikátu ISO 14045,“ zdůvodnil rozhodnutí generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

Vlečka, která rovněž sníží dopravní zátěž silnice z Kyselky do Karlových Varů, zahájí provoz počátkem srpna tohoto roku. Potřebnou rekonstrukci zajistí firma RUTR, s r.o. „Jelikož KMV zajišťovala základní údržbu i v době, kdy pro vlečku neměla využití, nebude rekonstrukce příliš nákladná,“ upřesnil Pasquale.

„Zprovoznění vlečky vnímáme jako dobrý signál místním obyvatelům především proto, že se opět část produkce KMV přesune na železnici. Je to důležité nejen pro snížení dopravní zátěže, ale i pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu,“ uvedl hejtman Josef Novotný s tím, že Karlovarský kraj na problém s dopravou v Kyselce dlouhodobě upozorňoval a o zprovoznění vlečky usiloval.

O nalezení vhodného řešení pro využití vlečky v Kyselce usiluje KMV již od roku 2005. „Masivnější využití železniční přepravy není pouze otázkou rekonstrukce vlečky. Jde o komplexní řešení náročného logistického úkolů. Provozovatele dopravy musí být schopen flexibilně reagovat na naše požadavky, zajistit skladovací možnosti i efektivní dodávku produktů ke koncovým klientům, kteří železniční vlečkou nedisponují,“ zdůraznil Alessandro Pasquale.

„Jsem rád, že po několika letech jsme dokázali najít společné řešení s firmou s Autodoprava Hanzlík.“ Dopravce bude zajišťovat transport kompletního portfolia KMV z Vojkovic do centrálního obchodního skladu u Prostějova. Vlečku v Kyselce zbudoval více než sto lety Heinrich Mattoni. V té době rychlá a levná doprava přinesla jeho podnikání masivní rozmach.

 „Dnes ovšem železnice není ani levnou a ani rychlou alternativou přepravy zboží. Je to spíš deklarace společenské a ekologické odpovědnosti, která pro společnost znamená ztížení konkurenčního postavení na trhu. Věříme však, že naší zákazníci to ocení,“ uvedl Pasquale.

 KMV také ověřovaly zavedení vlečky i do jiných výrobních závodů společnosti. U příležitosti rekonstrukce železniční tratě poblíž závodu Dobré Vody v Byňově (Nové Hrady) společnost uzavřela dohodu s Českými dráhami, že trať bude mít nezbytné vybavení potřebné pro případné napojení vlečky v budoucnu.

Datum aktualizace