Domů Aktuality Turisty bude do kraje lákat nová destinační agentura

Turisty bude do kraje lákat nová destinační agentura

Karlovarský kraj založí destinační agenturu, která bude mít za úkol představit návštěvníkům kraje turisticky nejzajímavější oblasti. Nabídne také  veškeré dostupné služby i aktivity nejen v oblasti cetovního ruchu.

Agentura bude spolupracovat se všemi subjekty v regionu zaměřenými na rozvoj území. „Konkrétní představa je taková, že bychom podobně jako v některých dalších krajích založili obecně prospěšnou společnost několika partnerů, která by se zaměřila na informování o oblasti životního prostředí a přírody, kulturní dědictví regionu, vzdělávání a osvětu, na podporu šetrné turistiky i na zahraniční spolupráci kraje a prezentaci včetně výstavní, veletržní a publikační činnosti,“ uvedl uvolněný zastupitel Karlovarského kraje Tomáš Hybner.

Destinační agentura by svou činnost  orientovala do čtyř oblasti Karlovarského kraje - Krušné hory-západ, Lázeňský trojúhelník, Chráněnou krajinnou oblast Slavkovský les a Český les a oblast Sokolovska s potenciálem, který nabízí rekultivovaná krajina. „Nejprve by bylo nutné provést analýzu možností, které tyto oblasti nabízejí. Poté by agentura mohla všemi marketingovými způsoby propagovat tyto lokality například prostřednictvím pravidelných aktualit o daném území, organizací společenských, sportovních a kulturních akcí. Zveřejňovala by také pravidelně zajímavé tipy na výlety, neoblíbenější turistické trasy z hlediska dostupných památek, muzeí, galerií nebo přírodních zajímavostí,“ vysvětlil Hybner s tím, že by agentura také dokázala nabízet balíčky služeb na míru vytvořené podle toho, zda jsou určeny pro rodinu s dětmi, seniory, ale i pro hendikepované občany nebo ty, kteří vyhledávají adrenalinové zážitky.

Do nabídky agentury by patřilo i pořádání  konferencí a seminářů zaměřených na destinační management, placené exkurze, průvodcovské služby, případně by certifikovala služby v cestovním ruchu pro provozovatele ubytování v regionu. Provozovat by mohla půjčovny turistického vybavení nebo prodej propagačních materiálů, map či průvodců.

Veškeré činnosti a nabídku by agentura prezentovala na vlastním internetovém portálu, který by poskytoval vzdělávací, turistické a poradenské služby v oblasti cestovního ruchu, regionálního rozvoje i životního prostředí. „Ještě v letošním roce bychom chtěli mít k dispozici analytickou a marketingovou studii, která odpoví na otázku, do jaké míry může destinační agentura ovlivnit atraktivitu a návštěvnosti regionu nebo jaké jsou možnosti financování jejího provozu,“ uzavřel Hybner. 

Za stránku zodpovídá Mgr. Jana Pavlíková
Datum aktualizace