Agentura bude spolupracovat se všemi subjekty v regionu zaměřenými na rozvoj území. „Konkrétní představa je taková, že bychom podobně jako v některých dalších krajích založili obecně prospěšnou společnost několika partnerů, která by se zaměřila na informování o oblasti životního prostředí a přírody, kulturní dědictví regionu, vzdělávání a osvětu, na podporu šetrné turistiky i na zahraniční spolupráci kraje a prezentaci včetně výstavní, veletržní a publikační činnosti,“ uvedl uvolněný zastupitel Karlovarského kraje Tomáš Hybner.
Destinační agentura by svou činnost orientovala do čtyř oblasti Karlovarského kraje - Krušné hory-západ, Lázeňský trojúhelník, Chráněnou krajinnou oblast Slavkovský les a Český les a oblast Sokolovska s potenciálem, který nabízí rekultivovaná krajina. „Nejprve by bylo nutné provést analýzu možností, které tyto oblasti nabízejí. Poté by agentura mohla všemi marketingovými způsoby propagovat tyto lokality například prostřednictvím pravidelných aktualit o daném území, organizací společenských, sportovních a kulturních akcí. Zveřejňovala by také pravidelně zajímavé tipy na výlety, neoblíbenější turistické trasy z hlediska dostupných památek, muzeí, galerií nebo přírodních zajímavostí,“ vysvětlil Hybner s tím, že by agentura také dokázala nabízet balíčky služeb na míru vytvořené podle toho, zda jsou určeny pro rodinu s dětmi, seniory, ale i pro hendikepované občany nebo ty, kteří vyhledávají adrenalinové zážitky.
Do nabídky agentury by patřilo i pořádání konferencí a seminářů zaměřených na destinační management, placené exkurze, průvodcovské služby, případně by certifikovala služby v cestovním ruchu pro provozovatele ubytování v regionu. Provozovat by mohla půjčovny turistického vybavení nebo prodej propagačních materiálů, map či průvodců.
Veškeré činnosti a nabídku by agentura prezentovala na vlastním internetovém portálu, který by poskytoval vzdělávací, turistické a poradenské služby v oblasti cestovního ruchu, regionálního rozvoje i životního prostředí. „Ještě v letošním roce bychom chtěli mít k dispozici analytickou a marketingovou studii, která odpoví na otázku, do jaké míry může destinační agentura ovlivnit atraktivitu a návštěvnosti regionu nebo jaké jsou možnosti financování jejího provozu,“ uzavřel Hybner.