„Přibližně tříměsíční zpoždění celé stavby zavinily nedostatky v projektové dokumentaci, kde nebylo dostatečně zakresleno vysokotlaké plynové potrubí. Po jeho odhalení bylo nutné trasu plynovodu přeložit, což přišlo zhruba na 1,5 milionu korun navíc oproti původnímu rozpočtu. Celkové náklady na stavbu pak byly kolem 21,2 milionu korun,“ vysvětlil ředitel Krajské správy a údržby silnic Petr Želechovský s tím že KSÚS zaplatila kolem 18,6 milionu korun a zbytek byl příspěvek města.
Průtah Novým Sedlem a navazující komunikace je další ze staveb na důležité silnici druhé třídy propojující severní část kraje s jižní. Tato silnice vede od Mezirolí přes Novou Roli, Chodov a Nové Sedlo do Lokte. Tady pak navazuje na komunikaci směřující na Plzeň. Na trase v uplynulých letech investovala KSÚS do rekonstrukcí vozovek desítky milionů korun. "Zbývá dokončit úsek ze Sedla do Chranišova a průtah Chodovem," uvedl Petr Želechovský.
"Teď je průtah bezpečnější a mnohem lépe průjezdný. Jeho část navazuje na obytnou zónu, která je před dokončením," doplnil starosta Nového Sedla David Cervan.
KSÚS v letošním roce investovala do modernizace dopravní infrastruktury přes 200 milionů korun. Dalších více než 500 milionů korun byly náklady na opravy silniční sítě v regionu a splátky úvěrů na modernizace silnic. Příští rok by chtěl Karlovarský kraj na obnovu komunikací vydat přes jednu miliardu korun. Podle hejtmana Josefa Pavla je to reálné. "I přes zpoždění ve vyřízení projektů pro plánovací období 2007 až 2013 je zřejmé, že z EU můžeme získat na silnice dost peněz," dodal hejtman.