Stavba silničního průtahu Karlovými Vary, který má významně odlehčit přetížené dopravní situaci ve světoznámých lázních, zřejmě v příštím roce nezačne. Na zahájení stavby za 2,5 miliardy korun nejsou peníze, i když poskytnutí úvěru na karlovarský průtah a 13 dalších silničních staveb po celé republice schválila Evropská investiční banka (EIB). Ministerstvo financí vládě návrh na přijetí půjčky nakonec nepředložilo, protože by znamenala další zadlužení země.
"Situace momentálně neumožňuje vypsat výběrové řízení na tuto stavbu," uvedl generální ředitel
Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman 2. prosince v Karlových Varech, kam přijel slavnostně otevřít nově postavené sídlo Ředitelství silnic a dálnic ČR v Karlovarském kraji.
Průtah Karlovy Vary - západ byl zařazen do programu výstavby evropských silnic E-roads III v celkovém objemu 17 miliard korun. Zhruba pět miliard je ze státních prostředků a 12 mělo být půjčeno z EIB. Pokud nebude úvěr přijat nebo nebude přerozdělen rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), nebude moci být průtah a dalších deset staveb vůbec zahájeno. Bude pokračovat výstavba pouze tří již rozestavěných staveb. Na ně bude stačit plánovaný český podíl financování programu.
Průtah je součástí plánované čtyřproudé rychlostní komunikace vedoucí z Chebu přes Karlovy Vary do Prahy. Na jejím dobudování mimo jiné závisí další ekonomická budoucnost kraje. Právě kvůli chybějícímu dopravnímu spojení se do regionu nedaří přilákat investory. Komunikace měla být podle loňského slibu vlády dokončena do roku 2010. Termín je ale ohrožen, protože stavět se nejspíš příští rok nezačne ani na jiných úsecích.
Karlovarský hejtman Josef Pavel připomněl, že existují dvě varianty: buď bude schválen úvěr od EIB, nebo kraj požádá o zařazení stavby průtahu mezi řádné akce SFDI.
"Pokusím se zvrátit schválení rozpočtu SDFI," slíbil poslanec ODS za Karlovarský kraj Miloš Patera. V rozpočtu fondu na rok 2004 je na průtah zatím určeno 60 milionů korun. Tato částka ale stačí pouze na pokrytí daně z přidané hodnoty. "Pokud by se ta stavba měla začít, prostředky jsou potřeba mnohem vyšší," potvrdil Laušman.
Stavba průtahu o délce zhruba 5,5 kilometru, jež by měla skončit v roce 2006 až 2007, naváže na několik let hotový východní úsek. Celá rychlostní silnice R6 z Prahy do Chebu
Průtah Karlovy Vary - západ byl zařazen do programu výstavby evropských silnic E-roads III v celkovém objemu 17 miliard korun. Zhruba pět miliard je ze státních prostředků a 12 mělo být půjčeno z EIB. Pokud nebude úvěr přijat nebo nebude přerozdělen rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), nebude moci být průtah a dalších deset staveb vůbec zahájeno. Bude pokračovat výstavba pouze tří již rozestavěných staveb. Na ně bude stačit plánovaný český podíl financování programu.
Průtah je součástí plánované čtyřproudé rychlostní komunikace vedoucí z Chebu přes Karlovy Vary do Prahy. Na jejím dobudování mimo jiné závisí další ekonomická budoucnost kraje. Právě kvůli chybějícímu dopravnímu spojení se do regionu nedaří přilákat investory. Komunikace měla být podle loňského slibu vlády dokončena do roku 2010. Termín je ale ohrožen, protože stavět se nejspíš příští rok nezačne ani na jiných úsecích.
Karlovarský hejtman Josef Pavel připomněl, že existují dvě varianty: buď bude schválen úvěr od EIB, nebo kraj požádá o zařazení stavby průtahu mezi řádné akce SFDI.
"Pokusím se zvrátit schválení rozpočtu SDFI," slíbil poslanec ODS za Karlovarský kraj Miloš Patera. V rozpočtu fondu na rok 2004 je na průtah zatím určeno 60 milionů korun. Tato částka ale stačí pouze na pokrytí daně z přidané hodnoty. "Pokud by se ta stavba měla začít, prostředky jsou potřeba mnohem vyšší," potvrdil Laušman.
Stavba průtahu o délce zhruba 5,5 kilometru, jež by měla skončit v roce 2006 až 2007, naváže na několik let hotový východní úsek. Celá rychlostní silnice R6 z Prahy do Chebu
Datum aktualizace