„Zásoby soli silničářům vystačí asi na 10 dní. Zatímco k údržbě bychom potřebovali 3 tisíce tun, v příštím týdnu bude dodavatel schopen dodat jen 400 a v dalším týdnu 600 tun soli,“ uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil a dodal, že inertního posypového materiálu je zatím dostatek. Situace je přitom podobná i na jiných místech v Evropě.
Největší spotřebu soli a dalších posypových materiálů zaznamenali silničáři hlavně v lednu letošního roku, kdy bylo zapotřebí k udržování silnic 8 800 tun soli. Zatím se spotřebovaly také více než 2 miliony litrů chloridu sodného a vápenatého. Další dodavatel, který by dokázal kraji pomoci zvýšit zásoby soli, bude pravděpodobně z Maďarska.
„O změnách v údržbě a o úsecích silnic, kterých se opatření týká, budeme samozřejmě informovat starosty obcí v kraji a složky integrovaného záchranného systému,“řekl Navrátil. Podle něj je také už nyní jisté, že se náklady na zimní údržbu navýší. Na letošní zimní období má kraj vyčleněny téměř 104 miliony korun.
Průběh letošní zimy komplikuje údržbu silnic
Vydatná sněhová nadílka a výpadek dodávek soli vedly silničáře v kraji k rozhodnutí solit jen nejvytíženější silnice. Asi 950 kilometrů sinic s nižší důležitostí, kde například nejezdí pravidelné autobusové linky, bude udržováno alternativně, tedy solí i drtí.Rozhodl o tom operační štáb zimní údržby.
Za stránku zodpovídá
Mgr. Jana Pavlíková
Datum aktualizace