S denním centrem se škola dohodla na spolupráci, a proto si pronajala třídu pro přípravný stupeň právě tam. Žáci se vzdělávají denně několik hodin a potom se přesouvají v rámci budovy do stacionáře, kde jsou pro ně připraveny další činnosti.
„K vybavení nově otevřeného přípravného stupně základní školy speciální nám v prvopočátku velmi pomohla akciová společnost Baustav, která nám poskytla finanční hotovost na vybavení třídy. Dar byl použit na zakoupení didaktických a reedukačních pomůcek a her, které žáci používají denně při výchovně vzdělávacím procesu“, uvedla třídní učitelka Iva Mottlová.
Výchovně vzdělávací proces pro tyto děti je specifický v tom, že každé z nich potřebuje osobitý přístup a vedení. Proto se každý z žáků vzdělává podle individuálního vzdělávacího plánu, má vizualizovaný denní režim, speciálně vytvořené pracovní místo a dorozumívání probíhá přes tzv. alternativní komunikaci.
Během prvního roku je u všech žáků vidět velký pokrok jak ve vzdělávacím procesu, tak v sociální interakci i komunikaci. Děti jsou zdárně připraveny na vstup do 1. třídy základní školy speciální.
Postižené děti jsou připraveny na vstup do 1. třídy
V září 2009 byl otevřen nový typ předškolního vzdělávání pro děti s autismem a kombinovaným postižením. Třída přípravného stupně základní školy speciální, kterou otevřela Základní škola, mateřská škola a praktická škola Karlovy Vary vzdělává celkem pět žáků a nachází se v denním stacionáři Žirafa ve Staré Roli.
Datum aktualizace