V novém vlakovém jízdním řádu, který začne platit v neděli 12. prosince, zůstaly podle informací z Českých drah (ČD) zachovány všechny důležité a využívané regionální spoje. Změny by neměli výrazněji pocítit ani cestující na dálkových tratích.
K podobě nového jízdního řádu se vyjadřoval i Karlovarský kraj. Z jeho rozpočtu by mělo být na základní dopravní obslužnost v příštím roce vynaloženo celkem130,4 milionu korun.
„K omezení v regionální dopravní obslize dochází pouze u málo využívaných osobních vlaků, například ve večerních hodinách nebo o víkendech, a také spojů jezdících těsně za sebou, které budou sloučeny do jednoho,“ uvedl ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD v Karlových Varech Vladimír Omelka s tím, že některé vlaky nepojedou také mezi karlovarským "horním" a "dolním" nádražím. "Dříve byly tyto vlaky provozovány jako návozy souprav do a z depa. Po jeho přemístění na "horní" nádraží hrozilo, že se tudy nebude jezdit vůbec, Karlovarský kraj ale pochopil důležitost trati a dopravu objednal," popsal Omelka.
Podle náměstka hejtmana Petra Navrátila bylo třeba komplexního pohledu. „Potom musely být alespoň některé spoje mezi karlovarskými nádražími zachovány a naopak některé noční vlaky vyřazeny,“ řekl Navrátil.
V Karlovarském kraji ČD denně vypraví 243 regionálních vlaků, které ujedou přibližně 5 940 vlakových kilometrů. Ročně to představuje výkon přes 2 miliony kilometrů. Rychlíků je v regionu denně vypraveno 32, ročně ujedou 648 tisíc kilometrů.
Na jaro příštího roku chystají ČD zajímavou novinku. Ve stanicích Mariánské Lázně, Cheb, Sokolov a Karlovy Vary zprovozní půjčovny jízdních kol. Zájemci si budou moci kolo půjčit například v Chebu a bez dalších starostí ho vrátit v kterékoli z dalších půjčoven. Karlovarský kraj na tuto aktivitu přispěje částkou 200 tisíc korun.