Po novém dvojpruhu se bude od soboty jezdit jednosměrně, z Chebu na Karlovy Vary, původní silnice I/6 bude dál fungovat v dosavadním režimu, tedy obousměrně s tím, že se na ní logicky výrazně sníží provoz ve směru Cheb - Karlovy Vary. "Otevřením nové dopravní tepny, která prochází údolím řeky Ohře, zpříjemní cestu na trase Karlovy Vary - Cheb," uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil.
Stavba tohoto úseku je výjimečná z několika pohledů. "Na 7,5 kilometrech jsou dva kilometry mostů. Není to věcí betonové lobby, ale požadavky místních ekologických sdružení," uvedl Havrda.
Podle Martina Borovky z dodavatelského sdružení Eurovia navíc úsek Kamenný Dvůr - Tisová byl zadán s takzvaným rozvolněným financováním, které státu umožňuje platbu zpožděně. "Je to jeden z modelů, který by mohl v současné situaci, kdy chybí peníze, usnadnit stavbu nových silnic," uvedl Borovka.
Na možné problémy s financováním úseků od Karlových Varů směrem na Prahu upozornil Tomáš Čoček ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). "Úseky v Karlovarském kraji mají to štěstí, že jsou financovány z Operačního programu Doprava, a tak jim nehrozí, že by byly peníze kráceny. Pokud se ale nezmění systém financování SFDI, v dalších letech zadávání nových staveb nepřichází v úvahu," řekl Čoček.
Stavba čtyřpruhové silnice R6 postupně nahrazuje už nevyhovující dvouproudovou silnici I/6, která je hlavní silniční trasou mezi Německem, Karlovarským krajem a Prahou. Dnes otevřená část úseku vede jižně od Kynšperka a je dlouhá 7,5 kilometru. Definitivní dokončení stavby je plánováno na červen 2010. Celková cena stavby má být 2,1 miliardy korun.
Po dokončení druhé poloviny vozovky se zvýší bezpečnost i kapacita dopravy a zároveň se zmírní dopady na životní prostředí.