Začala další část výstavby západního obchvatu Sokolov – Svatava. Obyvatelé Sokolovska se tak již brzy dočkají nového obchvatu, který přinese snížení dopravního zatížení ve městech a zvýšení dopravní bezpečnosti. Obchvat je budován v rámci Programu řešení ekologických škod vzniklých před privatizací hnědouhelných těžebních společností v Ústeckém a Karlovarském kraji.
„Stavba navazuje na první část druhé etapy, která byla zahájena v březnu tohoto roku. Celkové náklady na stavbu dosahují 147,9 milionu korun. Investorem stavby je Ministerstvo financí ČR a dodavatel stavby se stala firma EUROVIA CS. Krajská správa údržby silnic Karlovarského kraje bude na stavbě zajišťovat autorský a technický dozor a činnost koordinátora BOZP,“ upřesnil hejtman Josef Novotný.
Druhá část druhé etapy by měla být hotova v červenci roku 2014. „Pro nás to bude určitě přínosem. Dnes přes část Svatavy jezdí těžká technika směrem na Habartov. Tato část dopravy se obchvatem odkloní," uvedla starostka Svatavy Kateřina Telínová.
Stavba v délce 1,73 km z větší části kopíruje trasu bývalé důlní vlečky. Trasa obchvatu začíná napojením na severní obchvat Sokolov - Královské Poříčí a dále pokračuje západním směrem, kde podchází stávající silnici II/210 ze Sokolova směrem na Kraslice. Následuje křižovatka, která bude zaústěna do stávající křižovatky na Kraslické ulici a zajistí tak napojení Sokolova na obchvat. Trasa obchvatu pokračuje po jižním okraji Svatavy, kde vede most přes řeku Svatavu a železniční trať Sokolov - Kraslice. V těchto místech bude zřízena nová křižovatka pro napojení Svatavy a pro dopravní přístup do připravované lokality jezera Medard - Libík. Za tímto účelem bude také pod obchvatem vybudován podchod pro pěší a cyklisty. Trasa obchvatu končí na západní straně Svatavy napojením na stávající silnici III/21030. Stavba nebude zasahovat do silniční sítě, drobná omezení budou pouze v místech vjezdu a výjezdu ze staveniště.
Na zahájenou a realizovanou druhou etapu by měla navazovat ještě poslední třetí etapa, která stavby propojí pomocí mostní estakády přes řeku Svatavu, železniční koleje nádraží v Sokolově a silnici na Citice. Tím bude také zabezpečen kvalitní dopravní přístup do nově budované lokality jezera Medard – Libík.
Druhá část druhé etapy by měla být hotova v červenci roku 2014. „Pro nás to bude určitě přínosem. Dnes přes část Svatavy jezdí těžká technika směrem na Habartov. Tato část dopravy se obchvatem odkloní," uvedla starostka Svatavy Kateřina Telínová.
Stavba v délce 1,73 km z větší části kopíruje trasu bývalé důlní vlečky. Trasa obchvatu začíná napojením na severní obchvat Sokolov - Královské Poříčí a dále pokračuje západním směrem, kde podchází stávající silnici II/210 ze Sokolova směrem na Kraslice. Následuje křižovatka, která bude zaústěna do stávající křižovatky na Kraslické ulici a zajistí tak napojení Sokolova na obchvat. Trasa obchvatu pokračuje po jižním okraji Svatavy, kde vede most přes řeku Svatavu a železniční trať Sokolov - Kraslice. V těchto místech bude zřízena nová křižovatka pro napojení Svatavy a pro dopravní přístup do připravované lokality jezera Medard - Libík. Za tímto účelem bude také pod obchvatem vybudován podchod pro pěší a cyklisty. Trasa obchvatu končí na západní straně Svatavy napojením na stávající silnici III/21030. Stavba nebude zasahovat do silniční sítě, drobná omezení budou pouze v místech vjezdu a výjezdu ze staveniště.
Na zahájenou a realizovanou druhou etapu by měla navazovat ještě poslední třetí etapa, která stavby propojí pomocí mostní estakády přes řeku Svatavu, železniční koleje nádraží v Sokolově a silnici na Citice. Tím bude také zabezpečen kvalitní dopravní přístup do nově budované lokality jezera Medard – Libík.
Datum aktualizace