Za necelých 110 milionů korun oproti původně předpokládaným 117 milionům jej nechal zbudovat Karlovarský kraj, který akci předfinancoval, přičemž by měl 92, 5 procenta nákladů získat zpět z ROP Severozápad. Město Cheb přispělo 9 miliony korun. "Po terminálu v Sokolově a v Mariánských Lázních jde o třetí dopravní uzel v regionu, kde budou cestující moci volit mezi dostupnými druhy veřejné dopravy na jednom místě, čímž ušetří čas a vyhnou se problémům s přesuny po městě,“ uvedl hejtman Josef Novotný během slavnostního zahájení provozu terminálu.
Stavbu zrealizovalo sdružení firem Algon, Metrostav, a Báňská stavební společnost. Projekt vychází z varianty řazení autobusových stání pomocí objezdového středového šestiúhelníku, kolem nějž se soustředně rozkládají příjezdová a odjezdová stání MHD. Plocha před nádražím je propojena přístřeškem napojeným přímo na podloubí nádraží, kudy budou proudit cestující vystupující z autobusů a z vlaků.
V centrální budově najdou lidé infocentrum, úschovnu, občerstvení, ale své místo zde bude mít i provozní zázemí pro řidiče a dispečery. Vjezd do terminálu je navržen přes křižovatku z ulice Dukelské. Současně se stavbou terminálu došlo k rekonstrukci Žižkovy ulice, včetně křižovatky s Dukelskou ulicí. "Díky terminálu došlo ke skokovému zlepšení služeb, je to další článek v rozvoji infrastruktury města," poznamenal místostarosta Chebu Tomáš Linda.
Dopravní terminál Cheb je od 9. prosince 2012 ve zkušebním provozu. Trojici terminálů v Sokolově, Mariánských Lázních a v Chebu by měl v budoucnu doplnit i podobný projekt v Karlových Varech.