Výtky týkající se oddálení dostavby silnice R6, které představitelé Karlovarského kraje směrovali na ministerstvo dopravy, byly vyslyšeny, do regionu zavítal šéf resortu Vít Bárta. Po jednání s hejtmanem, poslanci, senátory, starosty dotčených obcí a zástupci firem ovšem zopakoval, že peníze na celou stavbu nejsou.
Podle ministra budou mít prioritu obchvaty měst a obcí. Jak také zdůraznil, je třeba legislativních úprav, aby se silnice stavěly rychleji a levněji. Na R6, která má stát okolo 25 miliard korun, by se podle bývalého náměstka hejtmana Jana Zborníka dalo ušetřit asi pět miliard. „Moje ambice jsou ještě větší, rád bych, aby to byly řádově desítky procent,“ řekl Bárta.
Informace o podpoře výstavby obchvatů potěšila starostu Lubence na Ústecku Bohumila Peterku. „Stejně tak jsem přivítal, když ministr hovořil o průjezdných vahách. Lubencem denně projede kolem devíti tisíc aut a zejména těžké náklaďáky škodí silnici i blízkým objektům,“ řekl Peterka.
Dalším opatřením by podle ministra mohlo být zpoplatnění silnice I/6 pro nákladní dopravu. Hejtman Josef Novotný ale vyjádřil obavu, aby tím nakonec nebyly zatíženy silnice nižších tříd. „Máme zkušenosti z Pardubického kraje, kde se nic takového nekonalo,“ ujistil ho Bárta.
Tomu bude v jeho snaze o změny v oblasti dopravy v Karlovarském kraji nápomocna poslankyně ze stejné strany (VV) Jana Suchá. „Naše stávající závazky jsou na 120 let dopředu. Je patrné, že slibovat dostavbu R6 do 120 let není mravné,“ poznamenal ministr, který od hejtmana Josefa Novotného dostal darem lopatu a krumpáč.
Z Karlových Varů Bárta zamířil na prohlídku stavby mostu přes Ohři u Transmotelu na Sokolovsku a poté do Mariánských Lázní, kde si mj. prohlédl zrekonstruovanou budovu nádraží.