Hejtman kraje Josef Pavel 10. září představil novinářům nové logo Mezinárodního letiště Karlovy Vary - Olšová Vrata. Logo letiště, které od 1. července 2004 přešlo do majetku Karlovarského kraje, pochází (stejně jako logo kraje) z autorské dílny reklamní agentury Aa z Mostu. Hejtmanství za logo letiště zaplatilo 15 tisíc korun.
Oficiální web letiště KV: www.airport-k-vary.cz/
Oficiální web letiště KV: www.airport-k-vary.cz/
Stručná historie karlovarského letiště
Počátky karlovarského letiště jsou vskutku dobrodružné - již v květnu 1929 na něm přistál jakýsi Andrew Paton Holt, bankéř z Londýna. Přistání bylo přitom hodnoceno jako vynikající letecký a sportovní výkon, nejspíše vzhledem k ještě nepřipravenému povrchu. Svým předčasným odvážným přistáním otevřel novou epochu v dějinách karlovarské dopravy.
Karlovarská městská rada se výstavbou letiště zabývala již od roku 1925. Zpočátku nebylo jasné, kam letiště umístit. Podle dochovaného plánu z roku 1927 přicházely v úvahu pozemky ve Dvorech - hned vedle dostihové dráhy. Nakonec se městská rada rozhodla pro Olšová Vrata.
Během roku 1929 a 1930 provedlo ministerstvo veřejných prací úpravu terénu, potom byla zaseta tráva a nezbylo než čekat, až povrch ztvrdne. Zároveň byla postavena první skromná služební budova, která tvoří základ dnešního rozšířeného letištního objektu ŘLP.
V letech 1931 -1933 byla postavena odbavovací hala a hangár. Pro začátky létání sloužila travnatá dráha v délce 900 metrů napříč dnešního dráhového systému.
Počátkem roku 1931 bylo tedy letiště připraveno k provozu, dosud však nemělo přijímací budovu, celní, pasovou ani dopravní službu, hangár ještě nestál a koneckonců ani povrch nebyl natolik pevný, aby na něm mohl být zahájen pravidelný provoz.
I přes tyto svízelné podmínky však Československé státní aerolinie umožnily Karlovým Varům, aby se staly jakousi přípojkou na lince Mariánské Lázně - Praha, a tak dne 15. května 1931 v 8.05 hod. odstartoval z Karlových Varů první letoun. Od této chvíle mělo město v letecké dopravě pravidelné letecké spojení s Praho čtyřikrát denně. Do Mariánských Lázní trval let 15 minut, do Prahy jednu hodinu. Za jednu leteckou sezónu bylo na této lince přepraveno kolem 300 - 400 osob.
V roce 1936 bylo karlovarské letiště dokonce zařazeno do evropské sítě, takže jeho letový řád v Praze plynule navazoval na linky do Budapešti, Bělehradu, Vídně, Berlína, Amsterodamu, Londýna, Paříže a dalších měst.
Počátky karlovarského letiště jsou vskutku dobrodružné - již v květnu 1929 na něm přistál jakýsi Andrew Paton Holt, bankéř z Londýna. Přistání bylo přitom hodnoceno jako vynikající letecký a sportovní výkon, nejspíše vzhledem k ještě nepřipravenému povrchu. Svým předčasným odvážným přistáním otevřel novou epochu v dějinách karlovarské dopravy.
Karlovarská městská rada se výstavbou letiště zabývala již od roku 1925. Zpočátku nebylo jasné, kam letiště umístit. Podle dochovaného plánu z roku 1927 přicházely v úvahu pozemky ve Dvorech - hned vedle dostihové dráhy. Nakonec se městská rada rozhodla pro Olšová Vrata.
Během roku 1929 a 1930 provedlo ministerstvo veřejných prací úpravu terénu, potom byla zaseta tráva a nezbylo než čekat, až povrch ztvrdne. Zároveň byla postavena první skromná služební budova, která tvoří základ dnešního rozšířeného letištního objektu ŘLP.
V letech 1931 -1933 byla postavena odbavovací hala a hangár. Pro začátky létání sloužila travnatá dráha v délce 900 metrů napříč dnešního dráhového systému.
Počátkem roku 1931 bylo tedy letiště připraveno k provozu, dosud však nemělo přijímací budovu, celní, pasovou ani dopravní službu, hangár ještě nestál a koneckonců ani povrch nebyl natolik pevný, aby na něm mohl být zahájen pravidelný provoz.
I přes tyto svízelné podmínky však Československé státní aerolinie umožnily Karlovým Varům, aby se staly jakousi přípojkou na lince Mariánské Lázně - Praha, a tak dne 15. května 1931 v 8.05 hod. odstartoval z Karlových Varů první letoun. Od této chvíle mělo město v letecké dopravě pravidelné letecké spojení s Praho čtyřikrát denně. Do Mariánských Lázní trval let 15 minut, do Prahy jednu hodinu. Za jednu leteckou sezónu bylo na této lince přepraveno kolem 300 - 400 osob.
V roce 1936 bylo karlovarské letiště dokonce zařazeno do evropské sítě, takže jeho letový řád v Praze plynule navazoval na linky do Budapešti, Bělehradu, Vídně, Berlína, Amsterodamu, Londýna, Paříže a dalších měst.
Datum aktualizace