V rámci zákona O krajích mají totiž občané právo podávat podněty, žádosti, stížnosti či petice. „V rámci těchto podání se setkáváme s různými případy. Řešili jsme například stížnost na zastavení dodávek tepla, žádost o výměnu oken či stížnost na provoz nákladních automobilů. Občanka jedné obce si stěžovala, že na post starosty nebyl vypsán konkurz. Lidé k nám posílají dokonce i reklamace na vyúčtování elektřiny,“ uvedl dále Roman Rokůsek.
Krajský úřad musí ale posuzovat i závažnější problémy Jedním z nich je případ bývalého ředitele Dětského domova v Mariánských Lázních Václava Kohouta, s nímž vede Karlovarský kraj dlouhodobý spor o neplatnost výpovědi z pracovního poměru. „Karlovarský kraj nyní doplácí na chybu České pošty, která zásilku s výpovědí určenou do vlastních rukou doručila adresátově manželce. On tedy výpověď fakticky nepřevzal. Postup doručovatelky pak úspěšně napadl u soudu, čímž Karlovarskému kraji vznikla statisícová škoda, “ vysvětluje Roman Rokůsek.
Česká pošta sice reklamaci uznala, ale za ztrátu zásilky zaplatila jen 277 korun. Karlovarský kraj jako zřizovatel Dětského domova v Mariánských Lázních musel v důsledku této chyby uhradit 396.285,-- korun jako náhradu za ušlou mzdu. „Peníze teď budeme muset soudně vymáhat po České poště,“ uzavřel ředitel Krajského úřadu.