Jejich stavba započne v příštím roce. „Dostali jsme písemné oznámení, že Výbor Regionání rady regionu soudržnosti Severozápad doporučil poskytnutí dotace. To znamená, že do poloviny září dojde k podpisu smlouvy o poskytnutí dotace, mezitím mohou v klidu pokračovat přípravy obou staveb,“ upřesnil hejtman Josef Novotný.
Celkové předpokládané náklady na výstavbu dopravního terminálu v Chebu činí 117 milionů korun, z toho 85% tvoří podpora z ROP NUTS II Severozápad, 7, 5 % je výše příspěvku ze státního rozpočtu, zbytek částky uhradí Karlovarský kraj společně s městem Cheb. „Projekt doplní stávající chebské nádraží o moderní dynamické prvky, které vystihují požadavky nového autobusového nádraží na straně jedné a požadavky přednádražního prostoru jako reprezentativní vstupní brány návštěvníků Chebu na straně druhé,“ vysvětlil náměstek hejtmana Petr Navrátil. Ve středu terminálu bude vystavěna šestiúhelníková budova, kde budou k dispozici informace pro cestující, občerstvení nebo úschovna kol. To vše s bezbariérovým přístupem, což platí i pro mariánskolázeňský terminál. Okolo budovy se soustředí příjezdová a odjezdová stání MHD. Na ně navazují zastávky dálkových autobusů. Plocha před nádražím je propojena zastřešeným chodníkem s nádražním podloubím, kudy půjdou cestující od vlaků a autobusů a i v nepříznivém počasí budou v prostoru a okolí chráněni před deštěm. Napojení areálu bude z křižovatky ulic Žižkova a Dukelská. Parkové úpravy a nová výsadba vytvoří přirozenou hlukovou a prachovou clonu pro okolní zástavbu. Stavba dopravního terminálu by měla být zahájena v únoru 2011 a ukončena nejpozději do 1. května 2012.
Vybudování dopravního terminálu Mariánské Lázně přijde na 75 milionů korun, podpora z ROP NUTS II Severozápad činí 85%, dalších 7,5 % půjde ze státního rozpočtu a zbytek zaplatí Karlovarský kraj a město Mariánské Lázně. Dojde k novému uspořádání autobusových zastávek, parkovacích stání, chodníků a ploch zeleně. Propojení mezi nádražní budovou a odjezdovými autobusovými stáními - autobusovým nádražím, bude tvořeno přístřeškem, tzv. kolonádou, aby byl zajištěn bezproblémový a komfortní provoz pěších. „Terminál nabídne nový přehledný informační systém, který bude usnadňovat cestujícím získávat informace o odjezdech vlaků a autobusů,“ doplnil Navrátil. S budováním terminálu se začne stejně jako v Chebu v únoru 2011, dokončení je naplánováno na počátek května 2012.