Začátek nového školního roku s sebou přinesl spuštění projektu „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Karlovarském kraji“. Projekt má přispět ke zvýšení kvality a atraktivity počátečního vzdělávání v přírodovědných a technických oborech.
Většina žáků základních a středních škol není motivována ke studiu technických a přírodovědných oborů z různých důvodů. Často z pocitu, že tyto obory nejsou pro ně zajímavé, nebaví je anebo jsou příliš těžké. Cílem projektu je proto investiční a metodická podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních a základních školách Karlovarského kraje. Realizace projektu umožní žákům zapojených škol získat reálnou představu o studiu technických i přírodovědných oborů na střední anebo vysoké škole a možnostech následného uplatnění v praxi.
V projektu je zapojeno 12 středních škol z regionu, které budou podporovat přírodovědné a technické vzdělávání nejen na svých školách, ale i na 44 základních školách, se kterými v rámci projektu navázaly úzkou spolupráci.
V projektu je zapojeno 12 středních škol z regionu, které budou podporovat přírodovědné a technické vzdělávání nejen na svých školách, ale i na 44 základních školách, se kterými v rámci projektu navázaly úzkou spolupráci.
Střední školy zapojené do projektu budou vybaveny moderním zařízením a budou realizovat aktivity zvyšující zájem žáků základních a středních škol o technické a přírodovědné obory.
V projektu je naplánováno pět klíčových aktivit, z nichž první dvě jsou zaměřeny na investiční a neinvestiční podporu zapojených škol. Třetí je orientována na podporu vzájemné spolupráce základních a středních škol a firem. Cílem čtvrté aktivity je metodická podpora škol, jako jsou např. celokrajská setkání metodiků a vedoucích předmětových komisí. Pátá klíčová aktivita je zaměřena na podporu jazykové vybavenosti žáků, především využití metody CLIL.
Žáci základních a středních škol budou mít díky projektu možnost učit se ve zmodernizovaných učebnách, laboratořích a dílnách. Při výuce budou využívány nové moderní výukové metody, jako je např. vizualizace přírodních procesů nebo zážitková výuka při pokusech. V projektu budou podpořeny i volnočasové aktivity, exkurze a tvorba žákovských projektů. Přínosem pro žáky základních škol bude jistě i možnost poznat žáky a učitele středních škol z jejich okolí a zažít atmosféru výuky na střední škole.
Projekt, který je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu částkou 53 089 709 korun, bude realizován v období od 1. září 2013 do 30. června 2015.
V projektu je naplánováno pět klíčových aktivit, z nichž první dvě jsou zaměřeny na investiční a neinvestiční podporu zapojených škol. Třetí je orientována na podporu vzájemné spolupráce základních a středních škol a firem. Cílem čtvrté aktivity je metodická podpora škol, jako jsou např. celokrajská setkání metodiků a vedoucích předmětových komisí. Pátá klíčová aktivita je zaměřena na podporu jazykové vybavenosti žáků, především využití metody CLIL.
Žáci základních a středních škol budou mít díky projektu možnost učit se ve zmodernizovaných učebnách, laboratořích a dílnách. Při výuce budou využívány nové moderní výukové metody, jako je např. vizualizace přírodních procesů nebo zážitková výuka při pokusech. V projektu budou podpořeny i volnočasové aktivity, exkurze a tvorba žákovských projektů. Přínosem pro žáky základních škol bude jistě i možnost poznat žáky a učitele středních škol z jejich okolí a zažít atmosféru výuky na střední škole.
Projekt, který je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu částkou 53 089 709 korun, bude realizován v období od 1. září 2013 do 30. června 2015.
Za stránku zodpovídá
Mgr. Veronika Svobodová
Datum aktualizace