„Lidé využívají vlakové spojení mezi Horním a Dolním nádražím především k dopravě do centra města, a také při přestupu z trati Cheb – Karlovy Vary-Chomutov, kde je vlaková doprava rychlejší než autobusová,“ uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil. Karlovarský kraj dosud dopravu mezi Dolním a Horním nádražím neobjednával. „České dráhy vedly tyto jízdy jako manipulační. Nebudou ale nadále tyto spoje provozovat, protože v rámci revitalizace Dolního nádraží po dohodě s městem Karlovy Vary bylo zrušeno depo kolejových vozidel,“ vysvětlil Petr Navrátil.
V souvislosti s přípravami nového jízdního řádu, přehodnotil Karlovarský kraj na základě sčítání cestujících vlaková spojení. Mezi Horním a Dolním nádražím by mělo podle nového návrhu jet denně 34 vlaků, z toho 27 na trati Karlovy Vary Dolní nádraží – Johanngeorgenstadt, 5 na trati Karlovy Vary Dolní nádraží – Merklín a dva vlaky budou vyjíždět z Dolního nádraží na trať Chomutov – Cheb. „Ještě v průběhu letošního roku budeme také jednat o možné spolupráci mezi společnostmi Viamont a ČD o propojení některých vlakových spojů z Mariánských Lázní – Bečova-Karlových Varů Dolní nádraží na Horní nádraží,“ dodal Petr Navrátil.
V roce 2010 uhradí Karlovarský kraj Českým dráhám, a.s. ze svého rozpočtu prokazatelnou ztrátu ve výši 130.346 tis. Kč, příspěvek státu na úhradu prokazatelné ztráty v roce 2010 bude činit 72.287 tis. Kč, celkem bude tedy v Karlovarském kraji Českým dráhám uhrazena prokazatelná ztráta ve výši 202.633 tis. Kč. V roce 2011 a v dalších následujících letech bude výše úhrady prokazatelné ztráty navýšena způsobem odpovídajícím přírůstku průměrného ročního indexu spotřebitelských cen v předcházejícím kalendářním roce. „Znamená to, že podle smlouvy navýšíme objem prostředků pouze o roční míru inflace. Prázdné vlaky ale dotovat nebudeme,“ uzavřel Petr Navrátil.