Snahy o systematičtější zařazení regionálních dějin do výuky dějepisu na Prvním českém gymnáziu v Karlových Varech vedly k projektu na téma soužití různých národností. Jedním z jeho výsledků je, že se studenti více zajímají o historii dochovaných památek, které by jinak zřejmě míjeli bez povšimnutí.
Projekt s názvem Vzájemné soužití Němců, Židů a Čechů v Karlovarském kraji v 19. a 20. století, který získal dotaci z programu ministerstva školství, byl rozdělen na dvě části. „První část je zaměřena na zjištění, jak region, respektive město, ve kterém žijí a studují, vnímají samotní studenti,“ popsala kantorka karlovarského gymnázia Dagmar Erbenová.
V průběhu loňského roku vzniklo 40 výukových lekcí, které by se měly stát základem regionální učebnice. Jednotlivé lekce jsou složeny z powerpointové prezentace, pracovního listu pro studenty a listu s náměty pro učitele. Vybrána přitom byla témata jak z politických dějin, tak i dějin hospodářských a kulturních.
Inspirací pro další práci je pozitivní hodnocení studentů. Jak dodává Dagmar Erbenová: „Co víc si učitel může přát než to, že jeho studenti přemýšlejí o tom, co je obklopuje a vytvářejí si k tomu vztah.“