Karlovarský kraj podepsal s Českými drahami smlouvu o zajištění základní dopravní obsluhy na železnici v roce 2008 jako první ze všech krajů v republice. Rychlejší jednání umožnila zejména dlouhodobá smlouva, kterou oba partneři uzavřeli loni s platností do roku 2010. Dohodu podepsali za Karlovarský kraj hejtman Josef Pavel a za České dráhy náměstek generálního ředitel ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář.
Upřesňoval se pouze dodatek ke smlouvě. Dotaci pro České dráhy kraj zvýšil v porovnání s loňskem o téměř dvě procenta. Dráhy pak zvýšily celkový počet kilometrů, které osobní vlaky v regionu ujedou, asi o 70.000 kilometrů na více než 1,9 milionu kilometrů za rok. "Karlovarský kraj zaplatí Českým drahám na dotacích zhruba 122 milionů korun. Jedním z požadavků kraje je modernizace vlakových souprav nasazovaných na regionálních tratích," uvedl hejtman Josef Pavel.
"Na regionální tratě budou postupně nasazovat buď zcela nové, nebo alespoň modernizované soupravy", řekl náměstek generálního ředitel ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář. V Karlovarském kraji už jezdí čtyři modernizované soupravy Regionova a zapůjčené moderní německé soupravy Desiro. "Příští rok by se tu mohly objevit ještě další dvě Regionovy. V nákupu nových vozů budeme pokračovat i nadále," poznamenal Kolář.
ČD by podle Koláře mohly teoreticky do roku 2013 nakoupit pro dopravu v Karlovarském kraji nové vozy téměř za 800 milionů korun. Za předpokladu, že získají maximální objem dotací z Evropské unie pro toto období včetně prostředků na spoluúčast. Další podmínkou je, že s nimi Karlovarský kraj uzavře dlouhodobou smlouvu i po roce 2010, konstatoval Kolář. Z EU je pro kraj na drážní dopravu určeno asi 395 milionů korun. "Druhou polovinu peněz bychom získali patrně z bankovních úvěrů," dodal Kolář.
Za nedostatek považuje vedení kraje už několik let odkládanou rekonstrukci Horního nádraží v Karlových Varech, které je podle hejtmana Josefa Pavla ostudou krajského města. V tomto případě uznal Jiří Kolář uznal výhrady kraje. Karlovarské nádraží má rekonstruovat společnost Grande Stazioni, která ale musela přehodnotit projekt. Staré nádraží nebude opravovat, ale zbourá ho. Stavba nového nádraží by mohla do roka začít.
"Na regionální tratě budou postupně nasazovat buď zcela nové, nebo alespoň modernizované soupravy", řekl náměstek generálního ředitel ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář. V Karlovarském kraji už jezdí čtyři modernizované soupravy Regionova a zapůjčené moderní německé soupravy Desiro. "Příští rok by se tu mohly objevit ještě další dvě Regionovy. V nákupu nových vozů budeme pokračovat i nadále," poznamenal Kolář.
ČD by podle Koláře mohly teoreticky do roku 2013 nakoupit pro dopravu v Karlovarském kraji nové vozy téměř za 800 milionů korun. Za předpokladu, že získají maximální objem dotací z Evropské unie pro toto období včetně prostředků na spoluúčast. Další podmínkou je, že s nimi Karlovarský kraj uzavře dlouhodobou smlouvu i po roce 2010, konstatoval Kolář. Z EU je pro kraj na drážní dopravu určeno asi 395 milionů korun. "Druhou polovinu peněz bychom získali patrně z bankovních úvěrů," dodal Kolář.
Za nedostatek považuje vedení kraje už několik let odkládanou rekonstrukci Horního nádraží v Karlových Varech, které je podle hejtmana Josefa Pavla ostudou krajského města. V tomto případě uznal Jiří Kolář uznal výhrady kraje. Karlovarské nádraží má rekonstruovat společnost Grande Stazioni, která ale musela přehodnotit projekt. Staré nádraží nebude opravovat, ale zbourá ho. Stavba nového nádraží by mohla do roka začít.
Datum aktualizace