Společný projekt Karlovarského kraje a Saska se týká rekonstrukce a dostavby silnic k hraničním přechodům, které se otevřou po vstupu České republiky do schengenského prostoru.
Jde o tři hraniční přechody na Ašsku, Hranice - Ebmath, Hranice Bad Elster a Doubrava Bad Elster. "Až splníme podmínky schengenské dohody a naplno se umožní svobodný pohyb a možnost práce v našich zemích, bude potřeba umožnit i daleko snadnější přejezd hranic. Proto se na tuto situaci připravujeme," vysvětlil první náměstek hejtmana Jan Zborník s tím, že jen na české straně bude nutné investovat do silnic přes 380 milionů korun. ´
Nejnáročnější na české straně bude úprava silnic k přechodu Hranice - Ebmath, která bude podle předpokladů stát 330 milionů korun včetně příprav. Důvodem vysokých nákladů je hlavně nutnost zrekonstruovat celou silnici z Aše až k hranicím. V Hranicích u Aše sídlí několik velkých firem, které zatím musejí při cestě do Německa jet do vnitrozemí a využít přechod ve Vojtanově.
Silnice k hraničnímu přechodu Hranice - Bad Elster by měla stát bezmála 50 milionů korun. Nejnižší náklady na české straně budou u přechodu Doubrava - Bad Elster. Bude koncipován jako turistický. Na německé straně totiž ústí do lázeňské zóny, kam mohou jen osobní auta a autobusy.
Se společným projektem se chce Karlovarský kraj a Sasko ucházet o evropské dotace. Nositelem dotace by v případě přechodů na Ašsku mělo být Sasko, zastoupené stavebním úřadem v Plavně, jehož náklady budou výrazně vyšší než na české straně.
Jak řekl Jan Zborník o dotaci by se mělo žádat ještě letos. Výhodou by bylo, kdyby se podařilo ještě letos vybrat i dodavatele. Práce by měly začít napřesrok a rekonstrukce silnic by mohly skončit do dvou let.
Podobný společný postup chce kraj dojednat i s oblastí spadající pod stavební úřad v německém Cvikově. V tomto případě by mělo jít o rekonstrukci silničního spojení k přechodu v Potůčkách na Karlovarsku.
Nejnáročnější na české straně bude úprava silnic k přechodu Hranice - Ebmath, která bude podle předpokladů stát 330 milionů korun včetně příprav. Důvodem vysokých nákladů je hlavně nutnost zrekonstruovat celou silnici z Aše až k hranicím. V Hranicích u Aše sídlí několik velkých firem, které zatím musejí při cestě do Německa jet do vnitrozemí a využít přechod ve Vojtanově.
Silnice k hraničnímu přechodu Hranice - Bad Elster by měla stát bezmála 50 milionů korun. Nejnižší náklady na české straně budou u přechodu Doubrava - Bad Elster. Bude koncipován jako turistický. Na německé straně totiž ústí do lázeňské zóny, kam mohou jen osobní auta a autobusy.
Se společným projektem se chce Karlovarský kraj a Sasko ucházet o evropské dotace. Nositelem dotace by v případě přechodů na Ašsku mělo být Sasko, zastoupené stavebním úřadem v Plavně, jehož náklady budou výrazně vyšší než na české straně.
Jak řekl Jan Zborník o dotaci by se mělo žádat ještě letos. Výhodou by bylo, kdyby se podařilo ještě letos vybrat i dodavatele. Práce by měly začít napřesrok a rekonstrukce silnic by mohly skončit do dvou let.
Podobný společný postup chce kraj dojednat i s oblastí spadající pod stavební úřad v německém Cvikově. V tomto případě by mělo jít o rekonstrukci silničního spojení k přechodu v Potůčkách na Karlovarsku.
Datum aktualizace