Přes 800 tisíc korun ročně může Karlovarský kraj ušetřit do konce roku 2010 na dotacích do dopravní obslužnosti na železnici mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi. O tuto částku se sníží dotace, které platí dopravci, firmě Viamont, na pokrytí prokazatelné ztráty z dopravy. Kraj měl původně Viamontu přispívat téměř 26 miliony korun za rok. Úspory přitom neohrozí frekvenci dopravy mezi lázeňskými městy.
Kraj letos Viamontu zaplatí necelých 25,3 milionu korun. Snížení dotace se podařilo docílit především vnitřními opatřeními ve společnosti Viamont. Od 10. června upraví jízdní řády na regionální trati tak, aby namísto tří vlakových souprav mohla využívat pouze dvě, uvedl náměstek. "Jedná se pouze o drobné úpravy v čase, které by cestující neměli výrazně pocítit. I nadále bude jezdit mezi oběma městy osm párů vlaků denně. Lepší organizací a vyladěním jízdního řádu ale budou stačit dopravci pouze dva vlaky místo tří," vysvětlil první náměstek hejtmana Jan Zborník.
V letech 2008 až 2010, kdy Viamontu smlouva končí, bude krajská dotace představovat zhruba 24,9 milionu korun ročně. Podle Jana Zborníka je letos částka vyšší, protože úprava je provedena až od poloviny roku. "Není ale vyloučeno, že by se nově domluvené dotace mohly v příštích letech mírně měnit. Ze smlouvy vyplývá, že celkový roční příspěvek lze upravovat směrem nahoru či dolu o deset procent," řekl náměstek.
Další peníze ušetří kraj od změny jízdních řádů na trati mezi Kraslicemi na Sokolovsku a hraničním přechodem do Německa. Tam dopravu také zajišťuje Viamont. Kraj měl za tři páry vlaků denně Viamontu původně platit do konce roku přes 1,1 milionu korun. "Viamont ovšem nebude nadále objednávat od německé společnosti Vogtlandbahn vlaky Regiosprinter a nasadí standardní soupravy. Tak ušetříme do konce roku kolem 800.000 korun," uvedl Jan Zborník.
V letech 2008 až 2010, kdy Viamontu smlouva končí, bude krajská dotace představovat zhruba 24,9 milionu korun ročně. Podle Jana Zborníka je letos částka vyšší, protože úprava je provedena až od poloviny roku. "Není ale vyloučeno, že by se nově domluvené dotace mohly v příštích letech mírně měnit. Ze smlouvy vyplývá, že celkový roční příspěvek lze upravovat směrem nahoru či dolu o deset procent," řekl náměstek.
Další peníze ušetří kraj od změny jízdních řádů na trati mezi Kraslicemi na Sokolovsku a hraničním přechodem do Německa. Tam dopravu také zajišťuje Viamont. Kraj měl za tři páry vlaků denně Viamontu původně platit do konce roku přes 1,1 milionu korun. "Viamont ovšem nebude nadále objednávat od německé společnosti Vogtlandbahn vlaky Regiosprinter a nasadí standardní soupravy. Tak ušetříme do konce roku kolem 800.000 korun," uvedl Jan Zborník.
Datum aktualizace