Domů Aktuality Karlovarský kraj má připomínky k novému dobývacímu prostoru  Skalná V

Karlovarský kraj má připomínky k novému dobývacímu prostoru  Skalná V

Předmětem záměru je stanovení nového dobývacího prostoru pro těžbu písku, kaolínu a jílu v povrchovém lomu. Investor počítá  s výstavbou nové úpravny v blízkosti zdroje suroviny. Navrhovaný dobývací prostor se nachází v okrese Cheb, v katastrálním území Velký Luh, Skalná, Křižovatka, obec Velký Luh. Oznamovatelem záměru je Sedlecký kaolin, a. s.
Zjišťovací řízení k záměru provedlo Ministerstvo životního prostředí v listopadu r. 2006. „Rada Karlovarského kraje nepovažovala vzhledem k možnému výraznému ovlivnění režimu podzemních vod dotčené oblasti oznámení za dostačující a požadovala jeho doplnění o výsledky hydrogeologického průzkumu.  „Ministerstvo životního prostředí naši podmínku akceptovalo,“ uvedl radní pro oblast životního prostředí Luboš Orálek.

Oznamovatel doplnil dokumentaci odbornou studií s názvem „Prostorové modelové řešení proudění podzemní vody v severní a centrální části Chebské pánve – prognóza ovlivnění otvírkou projektovaných lomů v dobývacích prostorech Skalná V a Velký Luh III“.

„Navrhovaný dobývací prostor je o rozloze 733 628 m2, geologické zásoby činí 4 473 576 t písku, 35 149 165 t kaolinu a 112 140 t jílu. Těžba bude probíhat ve dvou až třech etapách. Termín zahájení je plánován v roce 2008 a ukončení těžby při roční těžbě 100 kt v první etapě 27-30 let od zahájení. Následné rekultivační práce budou probíhat do 10 let od ukončení těžby,“ vysvětluje Luboš Orálek.

Vytěžené suroviny budou přepravovány k úpravě do nové úpravny v blízkosti ložiska, a to z důvodu zkrácení přepravní vzdálenosti (stávající úpravna je v Božičanech – cca 41 km).  Záměr sousedí se současnou těžbou a úpravou v dobývacím prostoru Velký Luh I a s plánovanou těžbou v dobývacím prostoru Velký Luh III  „Karlovarský kraj se vyjadřuje k záměrům, které by mohly výrazně ovlivnit čistotu ovzduší v jeho územní působnosti. Z tohoto hlediska je nutno preferovat dopravu suroviny hydromonitorem nebo dopravou železniční a tím přispět ke snížení znečišťování tuhých znečišťujících látek  a dodržovat všechna opatření na snížení prašnosti navržená v dokumentaci záměru,“ uzavřel Luboš Orálek.
Datum aktualizace