Domů Aktuality Karlovarský kraj má koncepci rozvoje silniční sítě

Karlovarský kraj má koncepci rozvoje silniční sítě

Koncepce zpracovává rozvoj komunikací II. a III. tříd v regionu a vychází z jejich současného technického stavu, jejich zatížení a potřebnosti. Silnice jsou v ní rozděleny do tří kategorií, které určují jaká je jejich priorita.

„Chceme být připraveni na další plánovací období pro čerpání dotací z Evropské unie,“ vysvětlil důvod vzniku koncepce náměstek hejtmana Petr Navrátil s tím, že podle dokumentu je potřeba investovat do krajské silniční sítě 12,7 miliardy korun. Na prvním místě je výstavba obchvatu Chebu za 340 milionů korun, další je přeložka silnice z Karlových Varů do Nejdku v Mezirolí za 75 milionů korun.

Do roku 2020 chce kraj investovat silniční sítě 3,4 miliardy korun. Realizován by měl být například obchvat Hroznětína za 390 miliónů, Mariánských Lázní za 300 miliónů, přeložka hlavní silnice v Nové Roli za 117 miliónů, či obchvat Staré Role směrem na Mezirolí za 216 miliónů korun. Další stavební úpravy jsou pak plánovány pro období 2020 – 2030 Dokument také mapuje, které silnice jsou nejvíce nebezpečné.

Jde o výpadovku z Kraslic na Rotavu, mezi Chodovem a Dolními Nivami, Karlovými Vary a Nejdkem či mezi Libavským údolím a Kynšperkem. Z dopravně technického pohledu jsou na tom podle koncepce nejhůře kupříkladu silnice mezi Olovím a Podlesím, Vřesovou či Nejdkem přes Tatrovice, Nejvíce zatíženou částí komunikace je pak Chebský most v Karlových Varech, po kterém denně přejede více než 15 tisíc vozidel.

Datum aktualizace