Léčebna má v současnosti 90 lůžek, z toho 12 hospicových.“V roce 2009 jsme začali přemýšlet o sílící potřebě hospicové péče v kraji, dnes nabízíme 12 hospicových lůžek. Máme tým vyškolených lékařů a personálu, pobyt s nemocným nabízíme i členům rodiny,“ uvedla ředitelka léčebny Olga Rožcová. Hejtman Josef Novotný si prohlédl prostory léčebny i nově vytvořené místo posledního rozloučení. „Přislíbil jsem vedení léčebny svou podporu při uzavírání smlouvy se zdravotní pojišťovnou, neboť hospicová péče v regionu skutečně chybí a tady jsou pro ni vytvořeny veškeré podmínky,“vysvětlil.
Další zastávkou na jeho cestě se stala společnost Údržba silnic Karlovarského kraje, která má celkem 10 středisek po celém regionu. Firma se zabývá především zimní i letní údržbou silnic v kraji, na starosti má přes 2 tisíce kilometrů komunikací. Dále se specializuje na opravy povrchů, sanaci spár a trhlin nebo zhotovení vodorovného dopravního značení.“Máme připraven program zapojení se do evropských fondů. Chceme tyto dotační tituly využít k vybavení společnosti potřebnou technikou i k rozvoji dalších činností,“ uvedl předseda představenstva Jaroslav Fiala. Hejtman si prohlédl areál společnosti v Otovicích u Karlových Varů, kde se také nachází největší hala na posypovou sůl v regionu, která pojme až 4 tisíce tun soli.
Součástí programu Josefa Novotného byla i návštěva stavby pavilonu akutní medicíny, jež probíhá v karlovarské nemocnici. „V současné době jsou na stavbě pavilonu dokončeny železobetonové nosné konstrukce, provádějí se vyzdívky a technologické rozvody. Prostavěno je zatím 60 milionů z celkových zhruba 480 milionů korun,“uvedl vedoucí projektu Jan Kučera. Moderní pavilon s novými operačními sály a heliportem pro přistání vrtulníku dokončí stavebníci v létě 2012.
Hejtman zavítal také do muzea na Nové louce v Karlových Varech. Prohlídku absolvoval v doprovodu historika Stanislava Burachoviče, který hejtmana upozornil na nejzajímavější části expozice i na méně známé okamžiky dějin města i regionu. Muzeum dokumentuje karlovarské lázeňství, tradiční výrobu skla a porcelánu, jáchymovské medailérství a mincovnictví, regionální národopis a cínařství. „Ročně máme asi 2 a půl tisíce návštěvníků a kromě karlovarské expozice zajišťujeme i akce v Královské mincovně v Jáchymově,“uvedla ředitelka muzea Lenka Zubačová.
Už tradičně se hejtman během cesty regionem setkal se starosty, tentokrát z obcí Hájek, Mírová, Březová u Karlových Varů, Hory a Jenišov. Většinu z nich trápí problémy s místní kanalizací a snaží se získat dotace na její výstavbu. Řešil se také stav místních silnic. „Evropská unie po roce 2013 nechce vkládat peníze do rekonstrukcí silnic. Naše regiony ale nebudou schopny zvlášť větší opravy financovat ze svého,“ vysvětlil hejtman s tím, že jen škody po zimě byly v kraji vyčísleny na více než 400 milionů korun. K dispozici má kraj ale 45 milionů. Starosta Mírové Jiří Valenta upozornil hejtmana na problém s jedním z mostů v obci, kde během nedávných povodní způsobilo zanesené koryto potoka zaplavení okolních pozemků. Věc budou řešit s Povodím Ohře. V Březové u Karlových Varů zase před časem zrušili pobočku pošty a vzniklo pouze výdejní místo s omezenými poštovními službami. Starostové se také zajímali o projekt zoologické zahrady, který vzešel z krajské soutěže o nápad desetiletí a měl by být realizován na území kraje. „Nejde o zoologickou zahradu v pravém slova smyslu, spíše o přírodní oázu nebo zážitkové centrum. V současné době se pro záměr vyhledává vhodná lokalita,“poznamenal hejtman. Starosta Jenišova Ivan Truksa využil setkání k tomu, aby starostům okolních obcí nabídl k využití jenišovský sběrný dvůr.
V závěru cesty se hejtman vypravil na pracoviště Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje v Sokolově. Ředitel Zdeněk Pavlas informoval hejtmana o hospodaření společnosti a o tom, že v současnosti už proběhla výběrová řízení na opravy silnic, které byly nejvíce poškozeny během letošní zimy. Hejtman jej požádal, aby společnost připravila přehled všech úseků, které by se v následujícím roce měly opravit včetně vyčíslení veškerých nákladů. Kraj pak bude hledat možnosti, jak opravit co nejvíce úseků.