V Karlových Varech začala 14. září dostavba zbývající části silničního průtahu městem. Více než pět kilometrů dlouhý úsek mezi karlovarskou čtvrtí Rybáře a obcí Jenišov naváže na první část průtahu dokončeného už v roce 1992. Akci za bezmála 4 miliardy korun, která má podle plánů skončit v srpnu roku 2008, slavnostně zahájili hejtman Karlovarského kraje Josef Pavel, premiér Stanislav Gross a ministr dopravy Milan Šimonovský. Dokončení celé trasy průtahu pomůže řešit neúnosnou dopravní situaci v Karlových Varech, ale také přiblíží spojení Chebu, Sokolova a Karlových Varů s Prahou.
"Zahájení dostavby je pro náš kraj a zvléště pro krajské město zcela zásadní. Tlakem na vládu se podařilo zajistit peníze na stavbu," říká hejtman Pavel, který s přesvědčováním, že státní investice do této oblasti je pro náš region důležitá začal ještě jako primátor města.
Do konce roku je zajištěno na dostavbu průtahu z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) zhruba 240 milionů korun. "Je úspěch, že byla tato stavba zařazena do rozpočtu SFDI pro rok 2004. Vedly se dlouhé diskuze, jak má být financována. Původní záměr, hradit ji v rámci úvěrového programu Evropské investiční banky s ohledem na probíhající reformu veřejných financí, neprošel," dodává hejtman.
SFDI proto zredukoval záměr na financování původně 14 staveb v rámci České republiky na pět, které bude hradit ze svého rozpočtu. Mezi ně byla zařazena i stavba druhé části průtahu Karlovými Vary. Pro příští rok je na karlovarský průtah už zajištěno dalších 400 milionů korun.
Ministr Šimonovský ubezpečil hejtmana, že v příštím roce bude vznikat také pokračování rychlostní komunikace I/6 vedoucí z Chebu do Prahy. "Rychlostní silnice R6 je dluh státu vůči Karlovarskému regionu. Budeme dbát na to, aby se tato silnice do roku 2010 dokončila," uvedl ministr.
Letos budou stavbaři provádět především terénní práce a zakládání mostů v lokalitách u zimního stadionu a v městské části Zlatý Kopeček. K jedné kruhové křižovatce, která už stojí poblíž zimního stadionu, přibude další, která nahradí světelnou křižovatku ulic Sokolovská a Dolní Kamenná. Tato kruhová křižovatka naváže postupně na most, který povede přes řeku Ohři. Na most mezi čtvrtěmi Rybáře a Tuhnice, jehož financování zajistí Karlovarský kraj, naváže další okružní křižovatka u tuhnické čerpací stanice Aral.
Do konce roku je zajištěno na dostavbu průtahu z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) zhruba 240 milionů korun. "Je úspěch, že byla tato stavba zařazena do rozpočtu SFDI pro rok 2004. Vedly se dlouhé diskuze, jak má být financována. Původní záměr, hradit ji v rámci úvěrového programu Evropské investiční banky s ohledem na probíhající reformu veřejných financí, neprošel," dodává hejtman.
SFDI proto zredukoval záměr na financování původně 14 staveb v rámci České republiky na pět, které bude hradit ze svého rozpočtu. Mezi ně byla zařazena i stavba druhé části průtahu Karlovými Vary. Pro příští rok je na karlovarský průtah už zajištěno dalších 400 milionů korun.
Ministr Šimonovský ubezpečil hejtmana, že v příštím roce bude vznikat také pokračování rychlostní komunikace I/6 vedoucí z Chebu do Prahy. "Rychlostní silnice R6 je dluh státu vůči Karlovarskému regionu. Budeme dbát na to, aby se tato silnice do roku 2010 dokončila," uvedl ministr.
Letos budou stavbaři provádět především terénní práce a zakládání mostů v lokalitách u zimního stadionu a v městské části Zlatý Kopeček. K jedné kruhové křižovatce, která už stojí poblíž zimního stadionu, přibude další, která nahradí světelnou křižovatku ulic Sokolovská a Dolní Kamenná. Tato kruhová křižovatka naváže postupně na most, který povede přes řeku Ohři. Na most mezi čtvrtěmi Rybáře a Tuhnice, jehož financování zajistí Karlovarský kraj, naváže další okružní křižovatka u tuhnické čerpací stanice Aral.
Datum aktualizace