Od loňského srpna, kdy začala v chebském muzeu výstava Knedlík - Kloss - Knödel, ji shlédlo více než 10 tisíc návštěvníků. Další zájemci budou mít příležitost ještě do 6. února.
Projekt zahrnující knedlíkové dny s ukázkami vaření, soutěží o nejlepší recepty nebo klání škol, dosáhl nečekaného úspěchu u veřejnosti a médií. Muzeum v Chebu rozšířilo výstavu o doprovodné programy, které byly skutečným lákadlem pro návštěvníky. „Pro širokou veřejnost jsme uspořádali dva knedlíkové dny a dvě knedlíkové soutěže ve vaření a krájení knedlíků.V rámci těchto dnů se také prezentovala dvě partnerská muzea typickými regionálními knedlíky .Technické muzeum v Brně vařilo moravské pěry a Jihočeské muzeum jihočeské drbáky. Pro děti byl zorganizován Velký školní knedlíkový turnaj, který přinesl velké překvapení, děti vařily rády a bylo vidět, že je vaření knedlíků baví. Během pořadů pro dospělé jsme uspořádali celou řadu dětských programů ,“ uvedla ředitelka chebského muzea Eva Dittertová.
Pro návštěvy školních tříd a pro rodiny s dětmi byl vydán pracovní sešit Lidová kuchyně , kde se nachází hádanky, skládačky, doplňovačky, omalovánky a recepty pro dětské vaření. Pro děti byla vyhlášena literární soutěž Knedlík v pohádce a Vánoční soutěž na téma chebské pověsti. V neposlední řadě je součástí projektu
Knedlíkové fórum a novinkou facebooková adresa. Projekt inspiroval Západočeské divadlo v Chebu, které uvádí pohádku U nás v Knedlíkově. „Dalším přínosem projektu je, že jsme dle staré receptury představili a zveřejnili speciální recept chebský knedlik. Během tradičního chebského knihovaní byla prezentována nová kuchařka, proběhly dvě besedy z kulinární vlastivědy," doplnila ředitelka muzea.
Tečkou za projektem zůstává česko-německý sborník plný zajímavých esejistických knedlíkových příběhů, ale je v něm pro inspiraci mnoho receptů na slané i sladké knedlíky. Taktéž zůstává uvedená webová stránka, kde si její návštěvníci mohou zpětně pročítat průběh celého projektu, sdělovat svá hodnocení či připomínky nebo hledat recepty na knedlíky. Projekt byl bezprostředně po vernisáži prezentován na 189 turistických, kulturních a kulinárních portálech, ale takév denících, časopisech či v rozhlase. Je spolufinancován z prostředků Evropského unie z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Investice do vaší budoucnosti“.