Domů Aktuality České dráhy otevřely nové centrum ve stanici Mariánské Lázně

České dráhy otevřely nové centrum ve stanici Mariánské Lázně

Cestující najdou v ČD centru na jednom místě veškeré služby, které potřebují k odbavení pro cestu vlakem. Jeho otevření je výsledkem pokračující revitalizace stanice, prováděné společností Grandi Stazioni Česká republika.

“Nové ČD centrum je první tohoto typu v Karlovarském kraji. Jsme rádi, že  je otevřené právě v této krásné historické budově. Přejeme si, aby cestující ocenili bezbariérový vstup i moderní způsob odbavení,“ uvedla Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru provozu osobní dopravy ČD a dodala: „V ČD centru naleznou cestující přepážku komplexního odbavení, kde mohou koupit mezinárodní jízdenky, místenky, rezervační doklady pro lůžkové a lehátkové vozy, dále přepážku základního odbavení pro veškeré vnitrostátní jízdenky  a servisní přepážku se službami nad rámec dopravních informací.“

„Mariánskolázeňská secesní budova železniční stanice bezesporu patří mezi architektonicky nejkrásnější nádražní objekty v České republice a jistě si právem revitalizaci tohoto typu zaslouží. Vždyť v minulosti tímto nádražím procházely a byly zde vítány nejmocnější osobnosti tehdejšího světa. Přímo na tomto nádraží se například setkal anglický král Edward VII., který v Mariánských Lázních pobýval celkem devětkrát a vždy přijel vlakem, s rakouským císařem Františkem Josefem I.,“ řekl Vladimír Omelka, ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD v Karlových Varech.

V rekonstruované budova železniční stanice poskytne cestujícím zcela moderní standard, ať již se jedná o služby spojené s cestováním či možností drobného nákupu. Hlavním architektem revitalizace secesní budovy z přelomu 19. a 20. století je architekt Patrik Kotas. Rekonstrukce začala v lednu 2008 a po celou dobu se uskutečňuje za plného provozu železniční stanice.  Zároveň až k Mariánským Lázním postoupila výstavba III. železničního koridoru, takže cestující přijíždějící od Plzně přestupují ve Stříbře na náhradní autobusovou dopravu a do Mariánských Lázní a samozřejmě i v opačném směru cestují autobusy.

Revitalizace železniční stanice, nová nástupiště i výstavba železničního  svršku skončí v závěru letošního roku. Stavební práce probíhaly za normálního železničního provozu. Na stavbě pracovalo průběžně až sto odborníků nejrůznějších profesí, kteří měli za úkol naplnit záměr architekta – co nejvíce přiblížit vzhled nádraží tomu, jak vypadalo v roce 1902, kdy byla dokončena velkoryse navržená secesní přístavba s odjezdovou halou. Rekonstrukce bude kompletně dodělána na podzim letošního roku, kdy dostane celý objekt slušivou fasádu a novou tvář dostane i celá příjezdová hala. 


 

Datum aktualizace